Checklist E-mailmarketing

Checklist

OK. Jij wil dus e-mailmarketing gaan inzetten. Dat juich ik natuurlijk toe. Let wel goed op voor je begint. E-mailmarketing wordt pas echt succesvol als je het ook echt goed doet. Wat heb je allemaal nodig om e-mailmarketing goed te kunnen inzetten? Om dat uit te vinden is er deze ‘Checklist E-mailmarketing‘. Vraag jezelf eerst af of jij (of jouw werknemers of collega’s) dit zelf kunnen doen. Of dat je hen hiervoor wil laten coachen. Je kan hiervoor ook een specialist inhuren. In beide gevallen: denk natuurlijk even aan mij!

Wanneer je ervoor kiest om het zelf te gaan doen, kun je met onderstaande checklist kijken of je alles goed geregeld hebt om te kunnen starten. Kortom: Kun jij alles afvinken? Dan heb je een goede basis om te kunnen starten met e-mailmarketing.

De complete checklist e-mailmarketing

✔ Ik weet wat e-mailmarketing is

✔ Ik ken de geschiedenis van e-mailmarketing

✔ Ik ben me bewust van de voor- en nadelen

✔ Ik ben bekend met de geldende wet- en regelgeving

✔ Ik weet wat ongewenste e-mail (spam) is

✔ Ik heb de nodige voorbereidingen getroffen voor goede aflevering

✔ Ik heb duidelijke doelstellingen opgesteld

✔ Ik heb een goede e-mailmarketing strategie gemaakt

✔ Ik heb een goed e-mailprogramma (ESP) gekozen

✔ Ik beschik over goede, responsive e-mail templates

✔ Ik heb een duidelijk aan- en afmeldproces ingericht

✔ Ik snap hoe ik mijn e-mails relevant kan maken voor de ontvanger

✔ Ik weet hoe ik mijn e-mails moet taggen om resultaten te meten

✔ Ik weet naar welke statistieken en cijfers ik moet kijken

✔ Ik heb goede afspraken gemaakt voor beoordeling en attributie

✔ Ik snap hoe ik mijn e-mails beter kan maken met behulp van testen

✔ Ik snap hoe ik mijn campagnes waar nodig slim kan automatiseren

✔ Ik weet op welke punten ik mijn e-mail moet controleren vóór verzending

Share This