Checklist E-mailmarketing

Checklist

OK. Jij wilt dus e-mailmarketing gaan inzetten. Dat juich ik natuurlijk toe. Maar e-mailmarketing wordt pas echt succesvol als je het ook echt goed doet. Wat heb je allemaal nodig om e-mailmarketing goed te kunnen inzetten? Om dat uit te vinden is er deze ‘Checklist E-mailmarketing‘. Je moet jezelf eerst afvragen of jij (of jouw werknemers of collega’s) zelf in staat zijn om dit te doen, of dat je hiervoor een specialist of een bureau wilt inhuren.

Op deze website heb ik geprobeerd de basis uit te leggen van e-mailmarketing. Op basis daarvan kun je dan bepalen of je het zelf gaat doen, deels zelf en deels uitbesteedt gaat doen of helemaal gaat uitbesteden. Ik hoop dat deze informatie over e-mailmarketing je een goed beeld geeft van de theorie en praktijk, wat je er allemaal mee kunt en wat erbij komt kijken. Via de links in de Checklist E-mailmarketing kun je alle informatie vinden.

Wanneer je ervoor kiest om het zelf te gaan doen, kun je met onderstaande checklist kijken of je alles goed geregeld hebt om te kunnen starten. Kortom: Kun jij alles afvinken? Dan heb je een goede basis om te kunnen starten met e-mailmarketing.

De complete checklist e-mailmarketing

✔ Ik weet wat e-mailmarketing is

✔ Ik ken de geschiedenis van e-mailmarketing

✔ Ik ben me bewust van de voor- en nadelen

✔ Ik ben bekend met de geldende wet- en regelgeving

✔ Ik weet wat ongewenste e-mail (spam) is

✔ Ik heb de nodige voorbereidingen getroffen voor goede aflevering

✔ Ik heb duidelijke doelstellingen opgesteld

✔ Ik heb een goed e-mailprogramma (ESP) gekozen

✔ Ik beschik over goede, responsive e-mail templates

✔ Ik heb een duidelijk aan- en afmeldproces ingericht

✔ Ik snap hoe ik mijn e-mails relevant kan maken voor de ontvanger

✔ Ik weet hoe ik mijn e-mails moet taggen om resultaten te meten

✔ Ik weet naar welke statistieken en cijfers ik moet kijken

✔ Ik heb goede afspraken gemaakt voor beoordeling en attributie

✔ Ik snap hoe ik mijn e-mails beter kan maken met behulp van testen

Share This