Blog
Als ik een toffe ontwikkeling in de markt heb gezien, tips en best practices over e-mailmarketing of automation met je wil delen of een gaaf resultaat met een klant heb behaald, wil ik daar nog wel eens een blog over schrijven.
Op deze pagina vind je ze allemaal.
Tracking pixels en link tracking in e-mail: een deepdive
Wat meten tracking pixels in e-mails? Waarom is daar onrust over? Wat kunnen bedrijven ermee? Wat mag en mag niet? In dit blog lees je alles.
De tandarts en e-mailmarketing: dit zijn de overeenkomsten
Het bijhouden van e-mailcampagnes en geregeld je gebit laten controleren bij de tandarts hebben veel overeenkomsten en vergelijkbare doelen.
De Code Reclame via E-mail is vernieuwd
Op 27 maart is een herziene versie van de Code Reclame via E-mail aangenomen door de DDMA. Dit zijn de belangrijkste wijzigingen.
Google gaat content uit jouw marketing e-mails gebruiken in de zoekresultaten
Via Merchant Center kan je producten die je verkoopt tonen in Google. Zij gaan deze resultaten uitbreiden met info uit je marketing e-mails.
Een wijze les van professor Theodore Levitt
Theodore Levitt zei: “People don’t want to buy a quarter-inch drill. They want a quarter-inch hole!”. Ook van toepassing op e-mailmarketing.
Waarom omzet géén goede doelstelling voor e-mails is
De omzet uit e-mailmarketing is misschien wel een van je doelstellingen voor het nieuwe jaar die je hebt gemaakt. Of ga je die doelstellingen in deze eerste week van het nieuwe jaar opstellen. Denk je ook na over een omzetdoelstelling in je e-mailmarketing plan? Mijn...
Deliverability straf: Dit gebeurt er met je e-mailcijfers als je onverwacht hoge aantallen mailt
Voor goede aflevering van je e-mail moet je je houden aan regels die de e-mailproviders stellen. Waaronder het aantal e-mails dat je stuurt.
Tabs in Apple Mail: iets om bang voor te zijn?
In de aankomende Apple iOS 18-update krijgen we er een nieuwe feature bij: tabs in Apple Mail (net als in Gmail). Maar wat houdt dit in?
Gmail Annotations: Wat zijn het en wat kan je ermee?
Met Gmail Annotations kan je extra opvallen bij je Gmail-ontvangers. Maar wat zijn het precies? En hoe werken ze? Ik leg het graag uit.
Third-party cookies toch niet uitgefaseerd door Google: dit betekent het voor e-mailmarketing
Nu Google toch niet third-party uitfaseert zijn veel adverteerders blij. Maar wat betekent dit voor e-mailmarketing in jouw marketingmix?
Andere publicaties en bijdragen
Waar ik nog meer van me laat horen
Ik laat nog wel eens vaker van me horen dan alleen hier op dit blog. Voor een compleet overzicht van al mijn externe blogs, video’s, podcasts en meer verwijs ik je graag het overzicht van mijn publicaties.