Mark Kruisman
Even netjes voorstellenHallo! Ik ben Mark.
Leuk om kennis te maken!
Wie ben jij?
Over mezelf
Hallo, ik ben Mark. Geboren in 1985 in Zevenaar, getrouwd met een geweldige vrouw en vader van twee prachtige kinderen. Ik mag graag (Engels) voetbal en Formule 1 kijken of met vrienden een lekker (speciaal)biertje drinken. Maar mijn grootste hobby is toch wel mijn werk in e-mailmarketing en marketing automation.
Ik heb altijd al een fascinatie gehad met internet en alles wat online is. Zo bouwde ik in de brugklas al mijn eerste websites. Daar ben ik steeds verder mee gegaan en uiteindelijk nadat ik mijn opleiding Communication & Multimedia Design heb afgerond aan de HAN in Arnhem ben ik ook professioneel ‘online’ aan de slag gegaan. Vanaf mijn eerste baan ben ik steeds meer geïnteresseerd geraakt in e-mailmarketing en later ook in marketing automation.
Mijn carrière tot nu toe
In mijn carrière heb ik bij geweldige bedrijven mogen werken. Van bijvoorbeeld Wehkamp tot Centraal Beheer, waar ik nog steeds werk. Zo heb ik in veel verschillende situaties mezelf kunnen bewijzen. Van B2B tot B2C. Binnen grote en kleine bedrijven. Van de supersnelle e-commerce omgeving tot complexere grote corporates. Overal heb ik goede resultaten weten te behalen en met de beste mensen in hun vakgebied mogen werken. Mijn persoonlijke hoogtepunt op werkgebied was toch wel het winnen van de Publieksprijs én Juryprijs bij de DDMA Email Awards in 2017, met het E-mailteam van Wehkamp.

Waarom deze onderneming?
Ik ben in 2022 naast mijn baan bij Centraal Beheer ook voor mijzelf begonnen. Zeker niet omdat ik het daar niet meer leuk vind. Integendeel. Maar ‘verandering van spijs doet eten‘.
Ik merkte dat ik vaak in mijn vrije tijd toch nog een oplossing zat te bedenken voor een vraagstuk waar we tegenaan waren gelopen. Of een nieuw stukje programmeercode nog wat te verbeteren. Niet omdat dat moet. Maar omdat mijn werk ook oprecht mijn hobby is. Ik vind het heerlijk om hiermee aan de slag te zijn en elke dag te leren, mezelf uit te dagen en beter te worden.
Op een gegeven moment was ik samen met een collega van mij te gast als spreker op een evenement. Wij vertelden het publiek hoe wij op geheel eigen wijze onze vraagstukken en optimalisaties hadden aangepakt binnen onze e-mailmarketing software. Daarop zijn veel leuke reacties gekomen en heb ik een heleboel mensen over hun uitdagingen mogen spreken. Ik kreeg daar enorm veel energie van. En toen dacht ik: “Wat als ik nou naast mijn werk ook voor mezelf begin? Zodat ik al deze mensen óók kan helpen. Dan kan ik mijn hobby uitvoeren, terwijl ik er nog meer mensen mee kan helpen en er ook nog wat aan overhoud.”
En zo geschiedde. Want mijn eigen onderneming en de website die je nu bekijkt zijn de eerste stappen in die richting die ik heb genomen.
Waar ik in geloof
De klant op nummer 1
Bij elke campagne die je bedenkt of uitwerkt moet het belang van de klant bovenaan staan. Jij staat op 1 als je met mij werkt. Jouw klant als ik voor jou aan het werk ben. Zorg dat je altijd naar je klanten luistert. Veel beter dan puur op je onderbuikgevoel af te gaan, of met oogkleppen op aan een omzetdoelstelling werken.
Werk slimmer, niet harder
Goede innovaties hebben altijd iets gemeen. Ze besparen jou en/of je klant tijd, geld of moeite. Het liefst een combinatie daarvan. Marketing automation is bij uitstek een middel om je werk slimmer te doen. Je kunt bijvoorbeeld automatisch leads genereren of opvolgen, maar ook handmatige processen die jij of je collega’s anders zelf moeten doen uit handen nemen. Zo houd jij meer tijd over voor wat écht belangrijk is.
Kwaliteit boven kwantiteit
In e-mailmarketing en marketing automation is een foutje zo gemaakt. Iedereen in dit vakgebied heeft wel een aantal pittige leermomenten meegemaakt of kent voorbeelden hiervan. Zelf heb ik er genoeg gemaakt. Leer van je fouten. Maar neem vooral ook de tijd om ze zoveel mogelijk te kunnen voorkomen. Haastige spoed is zelden goed.
Meten is weten
Het mooie aan dit vak is dat alles goed te meten is. De e-mails die je stuurt, waar mensen op klikken en wat ze vervolgens op je website uitvoeren. Zo kun je een goed beeld krijgen van de effectiviteit van je campagnes. Daarnaast kun je e-mailmarketing ook perfect inzetten voor het luisteren naar je klanten door middel van onderzoek via bijvoorbeeld een NPS-uitvraag.
Waar een wil is, is een weg
Er is altijd een oplossing voor jouw vraagstuk. De vraag is niet of het je gaat lukken, maar of je bereid bent om er genoeg moeite voor te doen om tot de oplossing te komen.
Eerlijkheid duurt het langst
Ondernemers zijn eigenlijk altijd druk. Ik verspil daarom liever geen kostbare tijd aan het voorzichtig verpakken van boodschappen die ik je moet brengen. Mensen vinden mij soms erg direct. De ene vindt dat fijner dan de ander. Als iets goed is, hoor je dat van mij. Als iets niet goed is, ook. Zo weet je precies wat je aan mij hebt.
Successen vier je samen
Natuurlijk, tijd is geld. En je kan altijd meer doen. Maar het is heel goed om ook stil te staan bij je successen. Bovendien: in mijn werk doe ik nooit iets helemaal alleen. Ik heb jouw input nodig. En van je klanten. Of van jouw collega’s. Of iemand uit mijn netwerk. Ik vergeet nooit waar ik vandaan kom. Alleen ga je sneller, samen kom je verder.
Wat kan ik voor jou doen?
Met al mijn kennis en ervaring op het gebied van e-mailmarketing en marketing automation ben ik ook voor jou van toegevoegde waarde.
Ik ben een enorm gedreven liefhebber van online, met extra liefde voor e-mail, CRM en data. Dat combineer ik met een sterke winnaarsmentaliteit. Ik lever mijn best mogelijke bijdrage, zowel voor jou als voor jouw klant.
Wil jij weten of wij een match zijn en wat ik voor jou kan doen?
