Blog
Als ik een toffe ontwikkeling in de markt heb gezien, tips en best practices over e-mailmarketing of automation met je wil delen of een gaaf resultaat met een klant heb behaald, wil ik daar nog wel eens een blog over schrijven.
Op deze pagina vind je ze allemaal.
To ‘korting’ or not to ‘korting’…
Korting geven via e-mail kent voor- en nadelen. Vaak korting geven drukt zwaar op je doelen. Het is een strategische keuze. Wat kies jij?
Meer kliks halen uit je e-mail met deze simpele truc
Wil jij meer kliks uit je e-mails halen? Daar zijn verschillende goede manieren voor. In dit blog licht ik er eentje voor je uit.
6 redenen waarom spamfilters jouw e-mails niet doorlaten
Als je een e-mail hebt gemaakt, wil je natuurlijk dat hij aankomt bij de ontvanger. en dus langs de spamfilters. Let dan op deze punten.
Welke cijfers zijn interessant bij het beoordelen van een e-mail?
Er zijn heel veel cijfers en statistieken waarmee je een e-mail kan beoordelen. Maar welke zijn nou belangrijk om te gebruiken? En waarom?
Zes redenen waarom je moet oppassen met benchmark cijfers
Hoe bepaal je nou of iets goed is of niet? Daar heb je een referentiekader voor nodig: een benchmark. Maar hoe moet je daar naar kijken?
Het cocktailparty effect in e-mailmarketing
De aandacht houden bij een gesprek in een rumoerige omgeving wordt ‘het cocktailparty effect’ genoemd. Hoe zet je dit in voor je e-mails?
Waarom toch altijd die focus op ‘nieuwe klanten binnenhalen’?
Het valt me op dat bedrijven nieuwe klanten belangrijker lijken te vinden dan het binnenhouden van bestaande klanten. Is dat slim?
De 11 onderdelen die niet mogen ontbreken in jouw orderbevestiging
Los van dat een orderbevestiging bij een online aankoop verplicht is, zijn er veel onderdelen die echt het verschil kunnen maken. Ik som de onderdelen die verplicht zijn of het verschil maken voor je op.
De 3 doelen die élke e-mailcampagne moet hebben
Een e-mailmarketingcampagne kan veel verschillende doelen hebben. Maar bij elke campagne moet je in élk geval deze drie doelen behalen.
De 7 overtuigingsprincipes van Robert Cialdini in e-mailmarketing
De 7 overtuigingsprincipes van Robert Cialdini zijn heel goed toepasbaar op e-mailmarketing. In dit blog leg ik uit hoe jij ze kan inzetten.
Andere publicaties en bijdragen
Waar ik nog meer van me laat horen
Ik laat nog wel eens vaker van me horen dan alleen hier op dit blog. Voor een compleet overzicht van al mijn externe blogs, video’s, podcasts en meer verwijs ik je graag het overzicht van mijn publicaties.